Формульне ціноутворення на брухт не працює при дефіциті сировини

24.06.2019
Стаття голови наглядової ради групи компаній «УкрМет» Костянтина Басса на порталі GMK-center:

У відповідь на пропозицію металургів перейти до формульного ціноутворення (ціна в портах Туреччини за вирахуванням витрат постачальника) на ринку брухту, асоціація «УАВтормет» вказала на некоректність даної формули.

Запропонована формула ціноутворення в цілому зрозуміла і прозора, але не підходить до всіх умов ринкової кон'юнктури. В умовах профіциту пропозиції брухту формула цілком прийнятна, але абсолютно неробоча, коли на ринку дефіцит цієї сировини.

У січні-березні, коли спостерігався дефіцит брухту, металурги не могли домовитися про ціну і змушені були імпортувати. Вони намагалися домовлятися з великими ломотрейдерамі, пропонуючи їм привабливі цінові умови, щоб заповнити свої потреби в металобрухті. Тепер же, коли дефіцит частково подолано, металурги хочуть закріпити формулу, скориставшись своїм монопольним правом покупців (куди дивиться Антимонопольний комітет?).

Крім того, у формулі є одна некоректна складова - штучно завищена експортне мито в € 58 / т. На нашу думку, формула повинна враховувати «експортний паритет» і може бути такою:

Експортне мито + витрати експортера + маржа експортера = ціна внутрішнього ринку.

В результаті внутрішня ціна з урахуванням експортного паритету може бути на рівні $ 195-200 / т. Але експортне мито повинна бути адекватною, а не тієї, яка є на сьогодні. На нашу думку, експортне мито повинна бути не вище ніж € 10 / т.

Також потрібно враховувати зниження ломозаготовки. Після травневого ломосбора в 300 тис. Т, в червні-липні такого показника не буде. За нашими прогнозами, брухтозаготівлі в липні складе всього 100-130 тис. Т (при середньомісячній заготівлі 270-280 тис. Т. В 2018 році). Це буде наслідком, перш за все, низькі закупівельні ціни, які встановилися на ринку. З початку місяця вони знизилися на 800-900 грн за тонну.

Саме фактор низької ціни може привести не тільки до зниження ломозаготовки, але і до того, що постачальники будуть змушені заморозити роботу на демонтажних проектах і скорочувати персонал або відправляти його в неоплачувані відпустки. Це станеться до часу встановлення на ринку більш високих цін. Дрібні компанії можуть взагалі закритися, тим більше, що на сьогоднішній день має місце висока дебіторська заборгованість з боку металургів за поставлений лом чорних металів. При цьому ломозаготовітелі не мають достатніх власних резервів зниження витрат через високі постійних витрат (оренда, персонал і т. Д.).

В умовах дефіциту сировини у металургів є тільки два варіанти дій - підвищувати закупівельні ціни (порушуючи «експортний паритет») або імпортувати. Самий реалістичний варіант придбання брухту - Росія. Але можуть бути і інші ринки.

Потрібно враховувати, що при дефіциті брухту великі споживачі (металурги) не дотримуватимуться цінових домовленостей навіть в разі їх прийняття. Вони можуть пропонувати ломозаготовітелям приховані доплати, щоб відшкодувати брак сировини.

Я вважаю, що компроміс з металургами за ціною є абсолютно можливим. У нас взаємопов'язаний бізнес. Ломозаготовітелі завжди намагаються знайти точку, де сходяться інтереси сторін (як було вже не раз), і отримати те ціноутворення, яке дозволить працювати з прийнятним рівнем рентабельності. Але головний камінь спотикання - діюча мито в € 58 / т.

З іншого боку, восени ми очікуємо зростання цін на лом на світовому ринку. Це не дозволить металургам тримати низькі внутрішні ціни (навіть якщо буде прийнято формульне ціноутворення). Зі свого боку, «УкрМет» вивчає і розглядає можливість роботи з європейським та іншими ринками збуту.

МИ ГОТОВІ
ДО СПІВПРАЦІ
Контакти